M. trapezius, m. quadratus lomborum, m. extensor digitorum profun.........

Just nu läser vi anatomi i skolan och kursen börjar lida mot sitt slut. Alltså är det mycket till att repetera just nu. Det är många jag har hört som t.om. drömmer om anatomin, och mitt sinne är inte något annorlunda. Det kan hända att när jag vaknar kommer ett latinskt ord upp i mitt huvud från anatomin och på det sättet går man mer eller mindre hela dagen och repeterar olika muskler, bendelar, ligament m.m. Imorgon har vi en praktisk tentamen och på fredag har vi den skriftliga. Jag längtar verkligen till fredag eftermiddag då allt är avklarat. Jag gillar inte att man blir förstörd av anatomitänket.
Ett praktexemplar är när jag och Malin var och tittade på Sanctum på bio, då kunde jag inte låta bli att titta på de olika musklerna och repetera vad de hette bara för att de var så tydliga.. man blir verkligen förstörd av den här kursen! :S:P

Här ser man tydligt: m. deltoideus, m. biceps brachii, m. brachioradialis etc. etc. ;D

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback