Elvis Presley? - Li

Jag tittade på True Blood när den gick på ettan. Nu, de senaste två-tre dagarna har jag läst Dead until Dark, alltså boken som True Blood baserats på. Det fanns mycket likheter mellan tv-versionen och boken, men även mycket olikheter.

Om jag uppfattade det rätt så var faktiskt Elvis Presley med i boken, som en vampyr, en vampyr för vem det hade gått något otroligt fel i omvandlingen för. Han ville inte bli kallad sitt riktiga namn, utan Bobba, och om han skulle bli kallad det onämnda namnet så att han hörde det berättade de att han skulle bli galen, mer galen än vad han redan hade blivit från omvandlingen!

De berättade aldrig namnet från hans liv innan omvandlingen men jag är nästan säker på att jag har uppfattat rätt i vem det skulle vara ändå. Det var lite synd bara att han inte var med i Tv-versionen ;)
Och som i många andra fall var boken bättre än tv-produktionen!


Nu ska jag gå och måla ett rum, som vi nästan målat klart på två dagar, tak och allt :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback