Finland - Li

Hejsan! Nu sitter jag på mitt rum och lyssnar på Kings of Leon's skiva, jag har precis packat klart för helgens resa till Helsingfors/Helsinki.
Jag, min familj och mina kusiners familj (mammas sida) ska åka till Finland för att fira min mormor som har fyllt 70år. Det ska bli rätt kul, då det var flera år sen sist jag besökte Finland, det är ändå något som sitter mig nära om hjärtat, eftersom vi alltid brukade åka till Finland minst en gång per år under min uppväxt. Det har blivit lite dåligt nu på sistone så jag ser verkligen fram emot detta!

Klänningen är vad jag har valt att bära till festen
Det ska vara ännu kallare i Finland än vad det är här nu så jag är glad att jag har min tjocka och mysiga halsduk som jag verkligen då inte kommer klara mig utan

Lite kul fakta:
Jag är halvfinsk, men kan inte prata finska (bara några ord)
det finns trots det ett ord som jag nästan jämnan använder på finska och det är just ordet mormor, det heter mummu (uttalas mommo) på finska och det är det jag har sagt ända sen jag var en liten smålandstös.


Jag kommer hem på måndag så då hörs vi igen. Ni får ha det så bra så länge!

Kommentarer
Alexandra, KAKHUSET

mattias är också halvfinsk! :)



Blogg: http://www.kakhusets.se
2009-12-20 @ 23:54:48
Li-Martina

Jaha men trevligt trevligt



Blogg: http://limahot.blogg.se/
2009-12-21 @ 11:41:41




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback